از آنجا که هر دگر خواهی نوعی همه پسندانه از خود خواهی است و هر قناعت گونه ای پسندیده از حرص و آز این سوال پدید می آید که اگر خدایی باشد که برای شرارت هامان مجازات تعیین می کند برای کدام گونه از شرارت هامان بیشتر مجازات می شویم؟ آن شرارت احمقانه که خودخواهی نام دارد یا آن شرارت ریا کارانه که انسان دوستی نام گرفته؟

/ 34 نظر / 2 بازدید
نمایش نظرات قبلی
يه بنده خدا

وقتی يکی يه انديشه رو رواج ميده بايد به غلط بودن و درست بودنش هم فکر بکنه . نه اين که معلوم نيست آقا شب چی می‌خوره و نصفه شب الهام بهش ميشه که فلان و بهمان و البته که عرفان هم همينه ديگه

يه بنده خدا

اين جوری ممد سياه محل ما هم عارفه آخه ايشون واقعا خلصه هم داره از نوع ترياکی و هروئينی و .... اين قطب اعظم يعنی مورتی (خوبه کاملش کردم)چی جوری مطالبش رو داره انتقال ميده از بينی يا دهان و يا ... يا اينکه از راه عقل پس بايد سنتجيده بشه که درسته يا غلطه حرف‌هايی که ميزنه . در ضمن اين دوست گرانسنگ يا پاره سنگ نميدونن که فلسفه موارد کاربردش کجاست و فکر کردن فقط به درد چند تا آدم علاف هستن که يه مباحثی رو همين‌جوری برای خوش‌گذرونی مطرح می‌کنن تا از بی‌کاری دربيان.

يه بنده خدا

دقت کنيد ببينيد چقدر پرته : علامه مورتی رو مثل ديگرون يک متفکر يا فيلسوف انگاشته . پس جناب مورتي ميتونه کلاهش رو بالاتر بذاره که اين مريدش ايشون رو ار حوزه تفکر خارج فرمودن. دست ايشون درد نکنه که خيال همه رو راحت کردن . دوستان پس خيلی خودتون رو اذيت نکنيد تا بفهميد مورتی چی‌ميگه و فکر خودتون رو بيهوده مشغول نکنيد .

يه بنده خدا

اين جوری هوشنگ ديونه محل ما هم ميتونه برای اين اشخاص مورد توجه باشه . ولی يه چيز ديگه احتمالا هر کی حتی از کسانی که همه حرفای مورتی برای اونا مورد قبوله نظرش عوض بشه احتمالا به نافهمی متهم خواهد شد . ايشون که خيلی مدعی مستند حرف زدن هستن به همين خاطر تمام و کمال حرف‌های علامه جعفری رو آوردن و نظرات گهربارشون رو افاضه فرمودن.

يه بنده خدا

خب خيالی نيست . يه تشکر بابت اين که برای ما تعيين تکليف هم نمی‌کنن هم بايد کرد .با مطالعه مطالب ايشون همه متوجه يه چيز ديگه هم شدن که حواسشون باشه توي خيابون وقتی دارن با کسی حرف ميزنن مواظب باشن که يه جوری حرف بزنن که کسی نشنوه مثلا در گوشی و حتی اگر اينجوری هم کسی ميشنوه بهتره با ايما و اشاره صحبت کنن . انگار تنها چيزی که شخصی و خصوصيه اون چيزی هست که از دسترس ديگران به طور کامل دور باشه وگرنه ايشون خودشون رو محق ميدونن که در اون دخالت کنن. قصه در ديگ و حيا گربه هم ..... بماند.

يه بنده خدا

خب در هر حال اين حرف‌های خصوصی ما و نويسنده تبديل شد به يه بحث عمومی . به همين خاطر من مطالب علامه رو سعی ميکنم اين جا بيارم برای ديگر دوستان که دسترسی با اون ندارن و شايد هم به نقل مطالب مصفا در مقالاتش و نقد اون‌ها

يه بنده خدا

اما يه چيز ديگه : انگار اين صفات و لغات در باره معرفی يک شخص کاملا برای اين بزرگوار بی‌معنی هست . اصلا انگار صفت برای اينشون بی‌معنی هست . اگر اين طوری باشه که ايشون رو ميشه بی‌صفت هم صدا زد . ای بابا انگاری ديگه خيلی شوت زده . بيچاره اگر همه کسايی که اين مثل اين بابا مورتی رو خونده باشن .

يه بنده خدا

در پايان از همه دوستان که مجبور شدن اين مطالب رو بخونن عذرخواهی می‌کنم و هم از خودم و سعی ميکنم که ديگه اين جوری مطلب ننويسم که اينا برای فاطی تومون ..... اه ببخشيد که اينا توش مطلب دندون‌گيری نيستش . از اين به بعد ب از جواب دادن به اين فرد با کمالات و فهم اعلی خودداری می‌کنم و فقط به نقل و بحث جدی مطلب می‌پردازم . و از دوستان هم خواستار همين شيوه هستم که ما به ارائه نظرات بپردازيم و توجهی به توعوع ديگران نکنيم .

يه بنده خدا

يه چيز يادم رفت اين دوست گرام يه سوالی داشتن درباره مباحثی که گفته بودم درباره معانی قرآن . اين مباحث رو تحت عنوان تفسير به رای قران و هرمنوتيک پيگيری کنن (ببين اگه درست و حسابی چيزی که نميدونی رو بپرسی همون جوری هم جواب می‌گيری)

يه بنده خدا

دست آخر هم از محمدرضا هم تشکر می‌کنم و هم معذرت خواهی که اين جا اين جوری مطلب نوشتم . سعی می‌کنم باهات تماس بگيرم . ياعلی